Централа

044/611 100

Предложения и сигнали

044/611 165

Кметът на Сливен се срещна с млади учители по повод 1 ноември – Ден на народните будители

01.11.2016

Ролята на образованието за бъдещото развитие на младите хора, възможностите за тяхната реализация и мотивацията им да останат в България обсъдиха днес кметът Стефан Радев и млади учители от Сливен и региона.

Участниците в срещата се обединиха около тезата, че трябва да се създава икономика, основана на знания и за целта основна роля има училището.

Беше отбелязано, че през последните години младите хора продължават образованието си и търсят реализация в по-големите градове и в чужбина.

„Този процес не може да бъде спрян. Хубаво е, че младите хора имат възможност да пътуват. Въпросът е, че тук трябва да създадем условия, за да се върнат“, каза кметът. Той подчерта, че ролята на общината е да работи в посока определяне на бъдещата индустрия на града и да създава условия за бизнес, който може да дава по-високи доходи на хората.

„Разговорът е сложен и имаме много какво да работим в посока да насърчаваме предприемачеството у хората. В края на миналия век заради предприемаческия дух на предшествениците ни Сливен е бил един от най-богатите градове в страната. Трябва да водим разговор какви производства ще има след 5-10 години. Днес се сблъскваме с два проблема – безработица и остра нужда от кадри. Търсейки сечението на тези проблеми, трябва да работим за утрешната сливенска индустрия“, допълни Стефан Радев.

По думите на кмета, гръбнакът на сливенската икономика са малките и средните фирми, където работят повече хора, отколкото в големите компании.

Срещата с младите учители се осъществи по покана на кмета Стефан Радев по повод 1 ноември – Ден на будителите. Той поздрави своите гости за избора да упражняват професията си в Сливен.


Снимки:


Пресслужба на община Сливен

Адрес: Бул. "Цар Освободител" 1
Тел: 044/611 112
Факс:044/66 23 50
Email: press@sliven.bg
За контакти: Връзка с обществеността

Източник: www.sliven.bg Позоваването на източника е задължително.