Местният парламент ще гласува няколко важни промени - на бюджета, на общински наредби и на тарифата за превоз на пътници
Две допълнителни предложения предстои да бъдат внесени в дневния ред на утрешната сесия на Общински съвет-Сливен утре. Това заяви днес пред журналисти председателят на местния парламент Димитър Митев. Едното касае упълномощаване на представител на Община Сливен за участие в Общото събрание на „Водоснабдяване и канализация“-Сливен, което е насрочено за 15 декември. Второто касае откриване на процедура за отдаване под наем чрез публичен търг с явно наддаване на помещение във фоайето на ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в кв. „Речица“ за павилион за продажба на закуски.
41 точки съдържа предварителният дневен ред на сесията. Като по-важни председателят Митев определи предложените изменения на две от общинските наредби. Едната е за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги и предоставяни права на територията на община Сливен. Предлага се отмяна на досега действащия чл. 16 от Наредбата, като се създава нов. Като основен аргумент за промяната той изтъкна сегашната тромава процедура, при която таксата за битови отпадъци се определяше в самата Наредба веднъж годишно. Това по думите му е създавало проблем при необходимост от увеличение или намаление на таксата. С така предложеното изменение таксата ще се определя с решение на Общинския съвет, с което се приема план-сметката за чистота за съответната година.
Промяна в същата наредба ще има и в издаването на удостоверение за данъчна оценка - 0.08 промила върху данъчната оценка, но не по-малко от 5 лв. „Тъй като понякога тази сума може да бъде драстично висока, за да не се натоварват гражданите допълнително, се налага ограничение сумата да не надвишава 100 лв.“, обясни Митев. Ако изменението в наредбата бъде прието, то ще влезе в сила от 1 януари 2023 г.
Втората наредба, чиято промяна ще гласуват утре общинските съветници, е за обществения ред. Митев обясни, че тя се налага заради изменението в Закона за защита на околната среда от шум. Според него освен протокол, вече ще се иска и становище на Регионална здравна инспекция относно спазване на граничните стойности на показателите за шум, определени с наредбата по чл. 11, т. 5 от Закона за защита от шум в околната среда.
И на тази сесия ще бъде гласувана актуализацията на бюджета. Тя е свързана с допълнителни приходи от данък от придобито имущество, от наеми, такси и др. Разходната част е свързана с отпускане на средства за овладяване на бедственото положение в село Николаево, за отводнителни дейности и осигуряване на техника в една от гимназиите в Сливен.
На заседанието ще бъдат гласувани и няколко точки за даване на съгласие Общината да кандидатства с проекти в сферата на образователната среда, както и в областта на социалните услуги и личната помощ.
Общинският съвет ще гласува и внесеното от кмета Стефан Радев предложение за изменение на тарифата за превоз на пътници от „Пътнически превози“ Сливен ЕООД. През лятото сливенският градоначалник покани на среща представители на съюзните организации на хората с увреждания в Сливен. На нея сливенският градоначалник пое ангажимент да бъде преразгледана ценовата тарифа и те да бъдат компенсирани, ползвайки намаления за пътуванията. Ако предложението получи подкрепа, абонаментната карта за една линия за лица с увреждания с над 71 % и с над 50 % увреждане на долни крайници, ще бъде намалена от 25 лв. на 15 лв.
Предстои да бъдат гласувани и програмите на местния парламент за първото тримесечие на 2023 г. и за развитие на читалищната дейност за 2023 г.
В дневния ред са включени и обичайните разпоредителни сделки с общинска собственост, отпускане на финансови средства и помощи на граждани.
Сесията ще се проведе в зала „Май“ от 9 ч.
Снимки:
Пресслужба на община Сливен
Адрес: Бул. "Цар Освободител" 1
Тел: 044/611 112
Факс:044/66 23 50
Email: press@sliven.bg
За контакти: Връзка с обществеността
Източник: www.sliven.bg Позоваването на източника е задължително.