Открива се допълнителна процедура за определяне на съдебни заседатели към Окръжния и Районния съд в Сливен
Общински съвет-Сливен открива допълнителна процедура за подбор на кандидати за съдебни заседатели към съдебния район на Окръжен съд – Сливен мандат 2024-2027 г. и към съдебния район на Районен съд-Сливен за мандат 2023 – 2027 г. Тя е на основание чл.68, ал.1 и ал.3 от Закона за съдебната власт, чл. 21, ал.1, т. 23 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и в изпълнение на решение № 102 от днешното редовно заседание на местния парламент.
За Окръжен съд - Сливен – 17 /седемнадесет/ съдебни заседатели;
За Районен съд - Сливен - 16 /шестнадесет/ съдебни заседатели.
За съдебен заседател може да бъде избран дееспособен български гражданин, който отговаря на следните условия:
- Възраст от 21 до 68 години;
- Има настоящ адрес в община, която попада в рамките на съдебния район на
Окръжен съд – Сливен/Районен съд-Сливен;
- Има завършено най-малко средно образование;
- Не е осъждан за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията;
- Не страда от психически заболявания;
- Не е съдебен заседател в друг съд;
- Не е общински съветник от съдебния район, за който е избран;
- Не участва в ръководството на политическа партия, коалиция или организация с политически цели;
- Не работи в съд, прокуратура, следствени органи, Министерството на
вътрешните работи или в други органи от системата за национална сигурност,
намиращи се в съдебния район, за който е избран.
Необходими документи за кандидатстване
● Заявление за кандидатстване /по образец, утвърден от Общински съвет-Сливен
/Приложение № 1/;
● Подробна автобиография, подписана от кандидата;
- Нотариално заверено копие от диплома за завършено образование;
- Медицинско удостоверение, че лицето не страда от психическо заболяване;
- Данни за контакт на две лица, към които Общински съвет Сливен да се обръща
за препоръки;
- Мотивационно писмо;
- Писмено съгласие /по образец, утвърден от Общински съвет-Сливен
/Приложение № 3/;
- Декларация за липса на обстоятелствата по чл. 67, ал. 3 от ЗСВ/по образец,
утвърден от Общински съвет-Сливен /Приложение № 2/;
- Документ за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на
документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към
Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия,
ако са родени преди 16 юли 1973 г. по ред и условия, посочени в сайта на
Комисия за разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на
български граждани към държавна сигурност и разузнавателните служби на
Българската народна армия, като допълнителна информация могат да получат на
адрес:
гр.София 1000
ул. „Врабча“ 1, ет.2, ст.2, тел. 02 800 4506
Кандидатите, които вече притежават документ за извършена проверка по реда на
ЗДРДОПБГДСРСБНА, представят същия. Не е необходимо издаване на нов.
В срок до 17 часа на 26 февруари 2024 г., включително, кандидатите за съдебни заседатели към съдебния район на Окръжен съд – Сливен/Районен съд-Сливен, подават необходимите документи в деловодството на Общински съвет-Сливен, стая 104, I етаж, в сградата на Община Сливен, бул. „Цар Освободител” № 1.
Начин и ред за провеждане на процедурата
С Решение № 102 от 15 февруари 2024 г., Общински съвет-Сливен избра Временна комисия, която да извърши проверка на документите и да проведе изслушване на кандидатите за съдебни заседатели към съдебния район на Окръжен съд – Сливен/Районен съд-Сливен.
Списъкът на допуснатите до участие кандидати, заедно с техните автобиографии, мотивационни писма, препоръки и документи за извършена проверка по реда на ЗДРДОПБГДСРСБНА, се публикуват на интернет страницата на Общински съвет - Сливен най-малко 14 дни преди датата на изслушването им. Най-малко 10 на сто от лицата, които се включват в списъка, трябва да са с квалификация в областта на педагогиката, психологията и социалните дейности.
Временната комисия изслушва всеки от допуснатите кандидати в публично заседание, като всеки член на Общински съвет -Сливен може да задава въпроси.
Не по-късно от три работни дни преди изслушването, юридически лица с нестопанска цел, определени за извършване на общественополезна дейност, могат да представят на Общински съвет – Сливен становища за кандидата, включващи и въпроси, които да му бъдат поставяни. Анонимни становища и сигнали не се разглеждат.
След проведеното от Временната комисия изслушване, се съставя доклад за протичането му, който се предоставя на Общински съвет Сливен в 7-дневен срок преди гласуването и се публикува на интернет страницата на Общински съвет-Сливен заедно с протокола от изслушването.
Общински съвет Сливен, в публично заседание с мнозинство, повече от половината от присъстващите членове, определя кандидатите за съдебни заседатели.
ДИМИТЪР МИТЕВ
Председател на Общински съвет – Сливен
Снимки:
Пресслужба на община Сливен
Адрес: Бул. "Цар Освободител" 1
Тел: 044/611 112
Факс:044/66 23 50
Email: press@sliven.bg
За контакти: Връзка с обществеността
Източник: www.sliven.bg Позоваването на източника е задължително.